Ciało, Hamlecie, CIAŁO jest więzieniem
Warszawska Giełda Elektroniczna elektronika
Warszawskie ZOO Plan ZOO
Warszawa gdzie można kupić wieczór panieński
Warszawa Lubartów przez Kock busy
warszawa-wesoła jaki to Urząd Skarbowy
Warszawa państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
Warszawa Giełda komputerowa przy GUS

Ciało, Hamlecie, CIAŁO jest więzieniem

Temat: mam BanalnE pytanie do wszystkich uzytkowników
Wydział Komunikacji Dzielnicy Żoliborz Gminy Warszawa Centrum
Ulica, numer Słowackiego 6/8
Warszawa 01-627
Telefon(22)8399005 8399018
Fax (22)8399018



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,48419930,48419930,mam_BanalnE_pytanie_do_wszystkich_uzytkownikow.html



Temat: Idol wielu osób przemówił ;-) "Jak wrócę z urlopu, to coś wymyślę"
Czerwone dla korków
Piotr Szymaniak 04-09-2008, ostatnia aktualizacja 04-09-2008 22:33

Rano i po południu miasto jest sparaliżowane. Końca korków nie widać.
Kierowcy wskazują, że sytuację w wielu miejscach poprawiłoby lepsze
ustawienia świateł. Potwierdzają to fachowcy. Czekamy na przykłady
takich skrzyżowań i na opinie warszawiaków. Razem odkorkujmy miasto!

Od czterech dni jazda autem po mieście to koszmar. Ludzie powrócili z
wakacji, zaczęła się szkoła, a drogowcy część remontów zostawili na
wrzesień. Kierowcy mają już tego dość.

– Wracałem w środę o 20.30 z treningu i utknąłem w megakorku w al. Jana
Pawła. Normalnie o tej porze powinno być tam luźno – mówi Maciej
Czerwiński, kierowca. – Mam tego dość. Od piątku przesiadam się z
powrotem do komunikacji miejskiej.

Korki w al. Jana Pawła nie dziwią. Tramwajarze remontują torowisko
między tą ulicą a Okopową. Korkują się Okopowa, Solidarności, al. Jana
Pawła i ul. Żelazna. Przez kolejny remont torowiska, na Ochocie,
nieprzejezdne są Wawelska, Raszyńska i Filtrowa.

Mur niemożności

Gdzie więc przekazać pretensje kierowców? Tramwaje Warszawskie i Zarząd
Dróg Miejskich odsyłają do miejskiego inżyniera ruchu, bo to on jest
odpowiedzialny za organizację ruchu podczas remontu.

Niestety, pełniący tę funkcję Janusz Galas przed korkami uciekł na
urlop. Nie udało nam się dowiedzieć, czy ktoś z jego biura w jakikolwiek
sposób reaguje na komunikacyjny horror. A jest co robić. Sytuację
ułatwiłoby np. przeprogramowanie świateł na newralgicznym skrzyżowaniu
Okopowej z Towarową i al. Solidarności.

Według dr. Józefa Sudy z Zakładu Sterowania Ruchem Drogowym na
Politechnice Warszawskiej, odpowiednie ustawienie świateł może poprawić
przepustowość nawet o 10 – 15 proc.

– Przy takich małych, ale uciążliwych remontach warto takie działania
podejmować – mówi specjalista. – Można się tym zjąć jeszcze przed
remontem. Wystarczy tylko zrobić pomiary ruchu oraz przeprowadzić symulację.

Koszt takich działań waha się od kilku do kilkunastu tys. zł. Problemem
są jednak dość uciążliwe procedury biurokratyczne. Byłoby to o wiele
łatwiejsze, gdyby w mieście działał zintegrowany system sterowania
ruchem. Tymczasem taki do tej pory udało się zainstalować tylko na
fragmentach Wisłostrady i Al. Jerozolimskich.

– Sygnalizację świetlną powinno się przeprogramować nie tylko w
remontowanym punkcie, ale i na sąsiednich skrzyżowaniach – dodaje Michał
Suliborski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.

Sztywne światła

Przeprogramowanie świateł ma też swoje wady. Większość skrzyżowań
wyposażonych jest w tzw. inteligentną sygnalizację, czyli w
wideodetektory. Na niektórych skrzyżowaniach taka tymczasowa zmiana
oznacza przejście na tzw. sygnalizację sztywną. – Tak było np. podczas
zwężenia wiaduktu na Powązkowskiej. Niezależnie od tego, czy pieszy
przechodził przez jezdnię, czy nie, zielone światło się świeciło –
tłumaczy Suda.

Swoje sugestie do inżyniera ruchu zgłasza też policja. – Występujemy o
montowanie świateł na niebezpiecznych skrzyżowaniach, ale też reagujemy,
jeśli cykle świateł są nieefektywne – mówi Wojciech Pasieczny z Wydziału
Ruchu Drogowego stołecznej policji. – Na przykład na nasz wniosek
zmieniono cykle świateł na Świętokrzyskiej, kiedy remontowana była ul.
Tamka, co pozwoliło rozładować korki.

W mieście sporo jest skrzyżowań, na których światła zamiast usprawnić
ruch, tylko go blokują. Tak jest choćby na Marymonckiej przy skręcie w
Żeromskiego oraz Słowackiego w Popiełuszki.

– Musimy pamiętać, że same światła niczego nie załatwią. Z naszych badań
wynika, że jeden autobus komunikacji miejskiej zastępuje 40 samochodów –
mówi Suda.

     *pomóżmy sobie sami

     1. Ruszajmy energicznie spod świateł

     2. Nie wjeżdżajmy na skrzyżowanie, gdy nie możemy z niego zjechać

     3. Wpuszczajmy samochody z kończących się pasów i z dróg
podporządkowanych, lecz nie więcej niż jeden naraz

     4. Patrzmy częściej we wsteczne lusterko

     5. Podróżujmy wspólnie do pracy, tak jest taniej i efektywniej

     Dodaj swoją opinię i pomóż nam i naszym czytelnikom uniknąć korków!

Życie Warszawy


Źródło: topranking.pl/1791/idol,wielu,osob,przemowil,jak,wroce,z,urlopu,to.php


Temat: piotrkowskie ulice
Kolejny artykuł z Tygodnia Trybunalskiego:


Obwodnica droga, ale potrzebna

O tym, że Piotrków położony jest niemal w sercu Polski, wie prawie każdy jego
mieszkaniec. Wiedzą o tym również kierowcy z całego kraju, którzy - z
konieczności - muszą przejeżdżać przez nasze miasto. O ile wyjazd w kierunku
Katowic, Wrocławia, Łodzi, Warszawy i z pewnymi ograniczeniami Poznania jest
możliwy z trasy szybkiego ruchu Warszawa - Katowice bez konieczności wjeżdżania
do miasta, o tyle wjazd i wyjazd drogą krajową nr 12 w kierunku Sulejowa
(Radom, Lublin) już nie.
Wszystkie samochody ciężarowe jadące w tym kierunku muszą przejechać koło
Bugaja, następnie ulicą Sulejowską, Curie-Skłodowskiej, Wolborską do ulicy
Rakowskiej - aby wjechać na trasę Warszawa - Katowice. Samochody osobowe nie
muszą pokonywać tak dalekiej drogi, mogą skrócić sobie dystans, jadąc przez
centrum miasta, wybierając trasę w zależności od kierunku podróży. Każdego dnia
przez Piotrków tranzytem przejeżdża około 8000 pojazdów!
Tak dużego obciążenia ruchem nie wytrzymują już nasze ulice. Rondo sulejowskie
im. E. Gierka niedawno rozpadło się pod naciskiem kół ogromnych tirów, a
wcześniej los ten dotknął nawierzchnię ulicy Curie-Skłodowskiej. Wykonanie
jakiegokolwiek remontu nawierzchni ulicy Sulejowskiej przy tak dużym natężeniu
ruchu jest dzisiaj mało realne.

Projektowana obwodnica północna ma połączyć przyszłe skrzyżowanie przy ulicy
Sulejowskiej (na wysokości jeziora Bugaj) ze skrzyżowaniem przy Al. Sikorskiego
("tajemnicze rondo", wybudowane jeszcze w 1979 roku - w sąsiedztwie "dzikiego"
wjazdu do ulicy Jedności Narodowej). Trasa obwodnicy przebiegać ma między
Bugajem a Piotrkowską Fabryką Mebli do ulicy Wierzejskiej. Następnie przez las
wzdłuż ulicy Podleśnej (początkowo miała przebiegać jej śladem), po przecięciu
Wolborskiej do ulicy Rakowskiej (na wysokości stacji benzynowej). W dalszych
planach przewiduje się poprowadzenie trasy za cmentarzami przez tory kolejowe,
aż do wspomnianego ronda przy Al. Sikorskiego. Obwodnica przetnie i połączy ze
sobą ulice: Łódzką, Wojska Polskiego, Słowackiego. Ostatni jej odcinek ma
przebiegać aż do ulicy Romana Dmowskiego, zapewniając w ten sposób dobry dojazd
do dzielnicy przemysłowej.

Wkrótce ruszą prace przy budowie pierwszego etapu budowy obwodnicy północnej.
Na etap ten składa się budowa 600 metrowego odcinka dwujezdniowej drogi przy
zbiorniku Bugaj, budowa mostów na Wierzejce, a także wykonanie ostatniego
odcinka obwodnicy, łączącego ulicę Dmowskiego z Aleją Sikorskiego. Na ten cel z
funduszy przedakcesyjnych PHARE 2001 zarezerwowano już kwotę 3,5 miliona euro.
Całkowity koszt budowy wyniesie 4,6 miliona euro. Jak poinformowała nas Ewa
Maczewska-Łączyńska, naczelnik Wydziału Realizacji Inwestycji Miejskich koszt
wybudowania 1 kilometra obwodnicy szacuje się na około 12,5 miliona złotych.
Obecnie trwają starania o pozyskanie z funduszu PHARE 2003 kwoty 5 milionów
euro na realizację drugiego etapu budowy obwodnicy, czyli odcinka od jeziora
Bugaj do ulicy Rakowskiej (2,7 kilometra). Potrzebne dodatkowe ponad 5 milionów
euro (drugie tyle), miasto musi zabezpieczyć we własnym zakresie. Naszym
konkurentem do unijnych pieniędzy jest Łódź (budowa estakady nad rondem
Inwalidów)
"Prezentem" dla miasta od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ma być
400-metrowy odcinek dwujezdniowej drogi będący przedłużeniem obwodnicy w
kierunku Sulejowa. Jego budowa ruszyć ma równolegle z rozpoczęciem prac na
terenie miasta.
Na temat trzeciego i dalszych etapów budowy obwodnicy na razie nic się nie
mówi.

* * *
Piotrkowskie ulice nie należą do najlepszych. Układ komunikacyjny miasta od
dawna wymaga modernizacji, a ciężkie samochody przejeżdżające tranzytem przez
Piotrków systematycznie niszczą to, co z naszych ulic jeszcze pozostało. Zatem
każdy krok w kierunku poprawy istniejącego stanu rzeczy należy postrzegać jako
właściwy.
Pierwszy etap budowy obwodnicy nie daje miastu zbyt wiele. Odcinek
między "Piomą", a Aleją Sikorskiego nie jest chyba tym najbardziej potrzebnym.
O jego budowie zadecydował fakt, że tylko na tym terenie miasto jest wyłącznym
właścicielem gruntów. Na pozostałych odcinkach sytuacja pod tym względem
wygląda o wiele gorzej. Modernizacja ulicy Sulejowskiej przy Bugaju jest
wstępem do realizacji właściwej inwestycji.
Drugi etap jest chyba najważniejszym wyzwaniem - da miastu najwięcej
(połączenie wjazdu od strony Sulejowa z trasą szybkiego ruchu Warszawa -
Katowice). Przeszkodą mogą okazać się unijne pieniądze (wcale nie tak pewne) i
problemy techniczne (bagna wokół Bugaja wymagają specjalnych technologii -
ułożenie drogi na palach lub wymiana przynajmniej 3 metrowej warstwy gruntu).
Jak na razie pytaniem bez odpowiedzi pozostaje, skąd miasto weźmie ponad 20
milionów złotych (wymagany udział własny).
Trzeci etap jest sprawą bardzo dalekiej przyszłości i tak naprawdę można
wątpić, czy poza planami doczeka się kiedykolwiek realizacji.
Alternatywnym rozwiązaniem dla obwodnicy północnej, branym pod uwagę od wielu
lat była budowa obwodnicy południowej (Uszczyn, Zalesice, okolice lotniska,
wiadukt bełchatowski). Rozwiązanie to, jako część przyszłej drogi ekspresowej
Piotrków-Rzeszów przez wielu fachowców uważane było jako lepsze dla miasta.
Wraz z utratą przez Piotrków statusu miasta wojewódzkiego i przesunięciem
ośrodków decyzyjnych do Łodzi zmieniły się koncepcje komunikacyjne, czego
pośrednim efektem jest decyzja o budowie obwodnicy wzdłuż jeziora Bugaj.
Inwestycja ta przez długie lata będzie olbrzymim obciążeniem budżetowym dla
naszego miasta. Jednak biorąc pod uwagę przyszłe korzyści, chyba warto podjąć
taki wysiłek.

Tomasz Stachaczyk


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,164,1642333,1642333,piotrkowskie_ulice.html


Temat: Uwaga ta tarantula znowu dziala
Co dostał UD Białołęka
rysio.ochucki napisał:

Na wstępie przedstawię pismo, które skierowałem do UD - jest w forum
Komunikacja:
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=484&w=29891408&a=30686826
Po otwarciu ul. Słowackiego linia E-4 została skierowana w stronę Nowodworów na
trasę: Pl. Wilsona - Słowackiego - Trasa AK - most Grota - Modlińska... z
dotychczasowej: Pl. Wilsona - Krasińskiego - Wisłostrada - most Grota -
Modlińska...

Taka trasa spowodowała, ze mieszkańcom północno-wschodnich rejonów Warszawy
wydłużyli Państwo drogę powrotną od 1-4 do nawet 15 minut. Rozrzut czasowy
wynika z:
a) rozsynchronizowanej sygnalizacji świetlnej w ul. Słowackiego (autobus
może stać i 3 razy).
b) zatoru na Trasie AK.
Korek uliczny na Trasie AK jest o wiele większy niż zator tworzący się przy
wjeździe na most Grota z Wisłostrady.

Dotychczasowe indywidualne pisma pasażerów linii E-4 nie przyniosły rezultatu,
toteż zdecydowałem się zmobilizować współpasażerów linii E-4 do bardziej
masowego wystąpienia. W efekcie od początku października przez 2 tygodnie pod
żądaniem powrotu linii E-4 na trasę z przed otwarcia ul. Słowackiego podpisało
się ok. 600 osób. Głosy te złożę w stosownych urzędach w najbliższych dniach -
teraz sygnalizuję problem.
Pasażerowie po prostu widzą, że teraz mają gorzej niż wcześniej.

Przy zmianach tras autobusów po otwarciu ul. Słowackiego kierowali się Państwo
zapewne myślą o utrzymaniu wspólnego przystanku dla linii autobusowych w
kierunku Białołęki. Wybór padł na przystanek przy UD Żoliborz. To z punktu
widzenia interesu mieszkańców Białołęki zły wybór.
Właściwy to przystanek pod kinem Wisła (Pl. Wilsona02). Najlepiej byłoby dla
linii 508 zastąpić przystanek Pl. Wilsona08 przystankiem Pl. Wilsona02.
Uprzedzając Państwa ripostę, że ten przystanek jest "za ciasny" dla E-4, 508 i
511 jednocześnie, sugeruję czasowe trasy linii E-4 w ciągu dnia:
1. Skierowanie linii E-4 w godzinach popołudniowych (godz. 15:30 - 19:00)
w dni powszednie, a więc wtedy, gdy na trasie AK jest największy zator i straty
mieszkańców z tytułu przejazdu są największe (nawet 15 minut), bezpośrednio z
Pl. Wilsona w stronę ul. Krasińskiego i dalej Wisłostrady (z pominięciem
dawnego przystanku w ul. Krasińskiego - co też poparli pasażerowie). 508 bez
zmian.
2. W pozostałych godzinach kursowanie linii E-4, ze względu na mniejsze
straty czasu (1-4 minuty) spowodowane głównie "tylko" przestojami na czerwonym
świetle, dotychczasową trasą. 508 bez zmian.

Dla pasażerów E-4 nie spowoduje to zamętu, bowiem 98% jadących w stronę
Nowodworów wsiada na przystanku Pl. Wilsona02.

W imieniu mieszkańców - pasażerów linii E-4 liczę na pozytywne ustosunkowanie
się i przychylenie do prośby.

> Czy Tarantula możesz mi wytłumaczyć po co dodatkowy przystanek na Konwaliowej
> lub Płochocińskiej?

Sam nie wiem, zwłaszcza, że o niego nie występowałem. mało tego najchętniej
pozbyłbym się z E-4 wogóle przystanków w ul. Modlińskiej (był taki czas po
otwarciu stacji Dw. Gdański i ludzie to dobrze wspominali).

> Wybacz ale ja nie mogę takiej głupoty zrozumieć!!! Pochodzę z drugiej strony
> Wisły, ale takiej durnoty nie widziałem już dawno. Dlaczego??

Moim zdaniem UD chce przeforsować swoje przy okazji naszego mojego.

> "Popatrzcie, problem dotyczy ludnosci naplywowej co jedzie het, het... od
> Legionowa, Jablonny, Pultuska, Serocka, Nasielska, Sierpca, Ciechanowa,
> Raciaza... ( ha, ha... ale jest bezrobocie ! ) do Mekki, na przystanek
> Obrazkowa. Tak. W innych rejonach Warszawy...no wezmy takich z Piaseczna
> chocby... Oni dojezdzaja na Dworzec Poludniowy i dopiero tam moga wsiasc do
> metra, innego autobusu lub tramwaju. Nie ma takiej sily, zeby wlaczyli sie do
> ukladu komunikacyjnego miasta w innym miejscu, albo...zeby uklad
> komunikacyjny byl tak skonstruowany, aby ich obslugiwac przede wszystkim, a
> mieszkancow miasta przy okazji. Wyobrazanicie sobie Ursynow i Natolin w
> takiej sytuacji ?
> Czy znacie autobus ( oprocz 165 co jezdzi ''raz kwartal'' ), ktory by z
> Ursynowa wyjezdzal w Pulawska ?! A tak jest u nas... u nas bowiem, petla na
> Nowodworach sluzy autobusom wozacym ludzi do Legionowa ( i dalej ), zeby
> sprawnie zataczaly. A przeciez wydawac by sie moglo, ze naturalnym miejscem
> przesiadkowym dla przyjezdnych powinna byc petla Zeran, PKP ZOO i WWa
> Gdanska.
> A nie Obrazkowa ! Mogloby sie wydawac ? Co ?" - że tak powiem pozwoliłem
> sobie zacytować inną osobę z innego forum. I cóż??? Czy nie można przyznać
> jej 100% racji???
>
> Panie Tarantula jak to sobie Pan widzi?


Tak to sobie widzę:
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=484&w=29891408&a=33048607
tarantula01 napisał:

> Warszawa, 2005-11-30
> W odpowiedzi na Państwa pisma dot. przebiegu trasy autobusów linii E-4 i 511,
> Wydział Infratruktury uprzejmie informuje, iż powyższe sprawy zostały
> rozpatrzone przez Zarząd Dzielnicy Białołęka, który zdecydował o przywróceniu
> poprzedniej trasy autobusu linii E-4 na odc. Most Grota Roweckiego,
> Wisłostrada - Krasińskiego - Pl. Wilsona w dwie strony,

Mały krok do zmiany trasy linii E-4 wykonany z powodzeniem.

> wyraził zgodę na nową trasę linii E-4 na Tarchominie, tj. ulicą Światowida,

Zapewne z powodu zakorkowanej Myśliborskiej, może i dobrze, ale mam nadzieję,
że nie będzie przystanku "przy sklepie" - choć pewnie przy UD Białołęka
przystanek będzie (urzędnicy sobie też coś chcą upiec).

> zawnioskował o pozostawieniu przystanku na Modlińskiej przy ul. Ekspresowej i
> dodanie nowego przystanku przy Konwaliowej, lub Płochocińskiej.

Jak już będzie przy UD, to po co Ekspresowa? Lepiej już ją zamienić na
Konwaliową albo wogóle wywalić - wtedy do E-4, jednocześnie do 511, będzie
przesiadka przy UD Białołęka.

> Podpisane przez naczelnika Wydziału Infrastruktury.



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,297,29963316,29963316,Uwaga_ta_tarantula_znowu_dziala.html





Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Ciało, Hamlecie, CIAŁO jest więzieniem Design by SZABLONY.maniak.pl.